Je mnoho míst, kde si přejí zákazníci zaplatit spropitné. Spropitné, nebo také dýško, tuzér, ocenění za výborné jídlo, zboží, za službu, která mu udělala radost, pomohla mu, za ochotu personálu, příjemné prostředí… Všechno, co pro zákazníka firma nebo řemeslník dělá, může klient zahrnout do spropitného, které mu nakonec při úhradě ceny zboží či služby zaplatí. Nebo také nezaplatí, když není spokojen. Věděli jste ale, že i díky platebnímu terminálu můžete nechat klienty zaplatit spropitné? Sám terminál je na spropitné navede.
Nechte klienty vybrat si, jak vysoké spropitné vám dají
V restauracích platíme spropitné obvykle ve výši 10 – 15 % celkové útraty. Není to ale pravidlem. Od výše spropitného se odvíjí vše, co klienta ovlivňuje. Zákazník může hodnotit dokonce i přátelský přístup, ochotu, rychlost obsluhy, přidat může i možnost platit kartou, což stále není možné všude.
Dotykačka nabízí platební terminály Dotypay, které umožňují klientům při platbě uhradit spropitné. Interní studie Dotykačky zjistila, že klienti platící kartou spropitné dávají, dokonce v průměru vyšší než při platbě v hotovosti. Dotypay je k úhradě spropitného nenásilně motivuje. Volba výše spropitného se automaticky zobrazí na obrazovce platebního terminálu. Jedním kliknutím vyberou, zda spropitné uhradí v % nebo zadají konkrétní částku. Pokyny jsou navrženy tak, že k udělení dýška přímo vybízí a odmítne jen málo klientů.
Jak je to s daněním spropitného?
U nás není zákon na úpravu spropitného, nemáme právní předpis, který by stanovil, jak se s dýškem zacházet. Spropitné si může ponechat zaměstnanec nebo majitel firmy. Rozhodnutí je na majiteli. Pokud si jej ponechá zaměstnavatel, stává se součástí tržby a je potřeba jej zdanit daní 15 % v případě OSVČ nebo 19 % u právnické osoby. Pokud zaměstnavatel rozdá dýška mezi zaměstnance, pak se jim o danou částku navýší mzda a z ní se odvede daň ve výši 15 %.
Více informací o šikovných platebních terminálech Dotypay najdete na Dotykacka.cz.